Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

#2


PANTHA DU PRINCE, Black Noise (Rough Trade)

Φεβρουάριος του 2010, επιστροφή από Λονδίνο, i-Pod και 4 σερί ακροάσεις. Μόλις μας ζητήθηκε να δεθούμε για την προσγείωση, ήμουν σίγουρος ότι είχα ακούσει το δίσκο (μου) της χρονιάς. Τελικά, ανέλπιστα, βρέθηκε άλλος ένας που θα ποστάρω σε μερικές ώρες. Έχω γράψει ριβιού, έχω μιλήσει στο ραδιόφωνο, έχω επιχειρηματολογήσει με τις ώρες σε #mousikomaxies με παρέες για το αριστούργημα του Hendrik Weber. Τώρα που το ξανακούω, μισομεθυσμένος, τις τελευταίες ώρες της #blogovision, καταλαβαίνω ότι με συγκλονίζει γιατί είναι ΠΟΙΗΣΗ (απλά το #1 είναι περισσότερο ποιητικό, ίσως γιατί έχει λέξεις). Το niche του είναι κάτι που κρύβεται πίσω από τα κλικς και τις συγκοπτόμενες (μη) μελωδίες, κάτι που δεν μπαίνει σε κουτάκια. Είναι μοναχική μουσική. Δεν κάνει για πάρτι, μετά βίας έχει 1-2 τραξ που μπορεί να ξεσηκώσουν. Δεν είναι εξομολογητική, δεν έχει στίχους που τους ακούς και ιντινταλκαδιάζεις. Άρα δεν είναι εύκολη, δεν είναι προφανής, δεν το ακούς και καθάρισες "πάμε για ύπνο". Είναι μια σειρά από τραγούδια εικονες/ιστορίες που σε αναγκάζουν να δεις μέσα τους. Γιατί σ΄αρέσουν; Μήπως για τον ίδιο λόγο που μπορεί να φαίνεσαι απόμακρος στους άλλους; Μήπως γιατί πίσω από τυπικά minimal techno μοτίβα κρύβεται ένας παθολογικός έρωτας για τις shoegaze μελωδιες που τελικά θα μας καθορίζουν εσαεί; Μήπως γιατί πίσω από τη φαινομενικά παγερή machine music κρύβεται ψυχή βαθιά; Μήπως γιατί τα πράγματα, η μουσική, εσύ, οι υπόλοιποι γύρω σου είναι τελικά πιο περίπλοκα από ένα στιχάκι των Interpol; Τα στιχάκια, τα ριφάκια, τα catchy patterns είναι πάντα χρήσιμα, εγώ είμαι ο μεγαλύτερος sucker για δαύτα. Αλλά, δίσκοι σαν του Pantha Du Prince έχουν μια ανεκτίμητη ψυχαναλυτική αξία. Κατουράνε την αισθητική περιοχή σου και φιλτράρουν όσα εφεξής θα καταφερουν να τη διασπάσουν...

pantha du prince - abglanz
pantha du prince - moonstruck (απο το προηγουμενο άλμπουμ This Bliss)

#2: πέρυσι - CIRCLESQUARE, Songs About Dancing And Drugs (
!K7)/πρόπερσι - HOT CHIP, Made In The Dark (DFA)/το 2007 - VON SUDENFED, Tromatik Reflexxions (Domino)/το 2006 - MORRISSEY, Ringleader Of The Tormentors (Sanctuary)


τερεζος



τσουλουφης


Δεν υπάρχουν σχόλια: